Přeskočit na hlavní obsah

Fantastická zvířata a kde je najít - původní scénář - J. K. Rowling


⭐⭐⭐⭐⭐/⭐⭐⭐⭐⭐

Mlok Scamander, trochu podivínský, ale velice srdečný magizoolog, přijíždí do New Yorku se svým kufrem, který je plný zvířat ze světa kouzelníků. Pár zvířat z tohoto kufru ale unikne, což rozpoutá spoustu nepříjemností, ale i dobrodružství. Ke všemu ve světě řadí Grindelwald, který ničí, co se dá. Jak tohle celé dopadne?


Tuto knihu jsem dostala od kamarádů z tábora (moje druhá rodina) k narozeninám spolu s druhým dílem. První díl jsem přečetla již na táboře a na druhý se teprve chystám. 

Tato kniha je psaná formou scénáře, což mi ze začátku dělalo problém a nemohla jsem se začíst, ale nakonec jsem se chytla a už neodložila. Najdeme zde i krásné ilustrace. Nejprve jsem viděla film, který absolutně miluji, takže jsem si během čtení představovala dané scény. 

Nejraději na tomto příběhu mám to množství fantastických zvířat, které se v něm objevují. Máme tak možnost se s nimi seznámit a něco se o nich dozvědět. Ze zvířat jsem si nejvíce oblíbila Hrabáka, který miluje vše, co se leskne a také Větvíka, což je kůrolez, který je až závislý na Mlokovi, a proto se zabydlel v jeho náprsní kapse, aby mohl být pořád s ním. Z postav mám nejraději Mloka, který je z mého pohledu takový podivín, ale v tom dobrém slova smyslu. Je velice hodný a má opravdu velké srdce. Zvířata jsou pro něj na prvním místě. Také jsem si hodně oblíbila Queenie, což je nová Mlokovo přítelkyně společně s Jacobem a Tinou. Tina je sestra Queenie a na rozdíl od ní je taková až moc správná, až to nedělá dobrotu, ale každý příběh takovou postavu potřebuje. Jacob je nečar, kterého kouzelnický svět doslova očaruje a tato postava do příběhu přináší také své kouzlo. 

V tomto příběhu jsou krásně vidět rozdíly mezi britskou a americkou kouzelnickou společností. Americká společnost je dle mého názoru více staromódní a upjatá. Například se zde kouzelníci nemohou přátelit s nečary (v Británii mudlové), nesmějí se zde chovat fantastická zvířata apod. 

Na to, že to byl můj první scénář, který jsem četla, tak se mi to až na prvotní problémy četlo velice dobře a rozhodně to mohu doporučit všem milovníkům tohoto kouzelnického světa. Tento příběh je totiž nejenom poučný, ale také velice citlivý, plný přátelství, lásky, roztomilosti, ale i nenávisti. Najdeme tu opravdu vše. 









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzavřené spolupráce

V současné době mám uzavřené tři stálé spolupráce (#booklab, CREW, Megaknihy) a zároveň navazuji i několik jednorázových spoluprací. Spolupracuji i jako betačtenářka či posudkářka .    Přehled všech spoluprací: #booklab (Slovart) CREW Megaknihy Knihy Dobrovský Humbook FANTOM Print autoři/autorky knih Více o jednotlivých spolupracích zjistíte kliknutím na daný název.  V případě zájmu o spolupráci/betačtení mě můžete kontaktovat na mém instagramovém profilu  či na e-mailové adrese petravachlova@gmail.com. 

Spolupráce s autory/autorkami knih

  Autoři/ autorky, se kterými jsem spolupracovala: Petra Variant   Aglajina zem   Eva Pospíšilová, Klára Pospíšilová   Pátá minuta je o nás  Neexistence Petra Martišková   Tajemství obsidiánu Kouzlo obsidiánu (betačtení) Síla obsidiánu (betačtení)  Náhodou (betačtení) Ve spolupráci s nakladatelstvím  Alpress  + autorkou:  Vůně léta Letní vzplanutí Lenka Poláčková prozatím tajné knihy v rámci betačtení  Vojtěch Hlavenka (Artemian) Vazači zhouby Barb Rýdl  Ten, co kráčí se smrtí 

#booklab (Slovart)

  S nakladatelstvím #booklab mám uzavřenou stálou spolupráci .  Poskytnuté recenzní výtisky knih: Vampýrská akademie I  (Richelle Mead)  Příběhy z Akademie lovců stínů  (Cassandra Clare a spol.) Gallant  (B. E. Schwab)  Vampýrská akademie II - Mrazivý polibek  (Richelle Mead) Vampýrská akademie III - Stínem políbená  (Richelle Mead)  Oko hurikánu - Seafire 3  (Natalie C. Parker)  Vampýrská akademie IV - Krvavý slib  (Richelle Mead)  Dračí plamen   (Patrick Ness)  Alcatraz versus ďábelští knihovníci  (Brandon Sanderson)  Vampýrská akademie V - Spoutáni magií (Richelle Mead)  Každý někdy udělá chybu (Kristin Dwyer)  Vampýrská akademie VI - Poslední oběť (Richelle Mead)  Ofélie už je taková (Racquel Marie)  Detektiv kostlivec - Žezlo prapředků (Derek Landy)  Řetěz z trnů (Cassandra Clare)  Monin kouzelný průvodce obranným pečením (T. Kingfischer)  Detektiv kostlivec 2 - Hra s ohněm (Derek Landy)  Alcatraz versus legie Zakladatelových kostí (Brandon Sanderson)  Pokrevní pouta I (Rich