Přeskočit na hlavní obsah

Teď, nebo nikdy - Harlan Coben

⭐⭐⭐⭐/⭐⭐⭐⭐⭐

Marc Seidman se jednoho dne probudí v nemocnici a zjistí, že byl zhruba 14 dní v bezvědomí. Někdo ho totiž vážně postřelil v jeho vlastním domě a měl opravdu velké štěstí, že to přežil. Jeho žena Monica už takové štěstí neměla a střelbu nepřežila. V domě s nimi ale byla i jejich půlroční dcerka Tara, která byla po střelbě unesena. Když se Marc probudí a zjistí, co se stalo, tak je okamžitě odhodlaný svou milovanou dcerku najít. Policie zatím nemá vůbec žádné stopy, které by vedly k dopadení pachatele a nalezení jeho dcery a co je horší, jeden z podezřelých je sám Marc. Potom, co Marca propustí z nemocnice, se ale ozvou únosci se svými požadavky. Požadují dva miliony dolarů a také, aby Marc neinformoval o výměně policii. Marc ale na radu svého právníka (současně je to Marcův nejlepší přítel) policii o této skutečnosti obeznámí a začnou společně plánovat výměnu peněz za jeho dcerku. Plán se ovšem zvrtne a únosci si sice převezmou peníze, ale Taru nevydají. Policie je bezradná a stále více podezřívá Marca, který svou vinu popírá. Marc se proto rozhodne, že po své dceři bude pátrat sám bez pomoci policie, ale s pomocí svých přátel. Ve svém pátrání narazí na mnoho zvláštních souvislostí a falešných stop, které bude muset rozluštit a mnohdy při tom půjde o život. Největší rána ho ovšem čeká až na úplném konci jeho pátrání.

Další skvělý detektivní thriller z pera mého oblíbeného Harlana Cobena. Nejprve se seznámíme s hlavními postavami příběhu, kdy zjistíme, jací jsou a jaké mezi nimi panují vzájemné vztahy. Později se některé další postavy do příběhu ještě přidají. Žádná z postav však není úplně zbytečná, každá má v ději aspoň maličký význam. Některé z postav si oblíbíš hned na začátku, stejně tak ti některé postavy již od počátku přijdou nesympatické a nebudeš je mít v oblibě. Najdou se tu ale i postavy, které si oblíbíš až časem. Co se týká hlavní postavy Marca Seidmana, tak toho jsem měla docela ráda. Přišel mi sice docela zahleděný do sebe a do své práce, ale zároveň na něm bylo vidět, že svou dcerku má opravdu rád a položil by za ní svůj vlastní život, což dokazuje i ten fakt, že během jeho pátrání mu šlo několikrát o život, ale i tak to nevzdal a pátral dál. Příběh má dobře vymyšlenou zápletku, je napínavý, plný zvratů a nečekaných situací. Také je velmi čtivý, i když někdy se příběh posouvá pomaleji, pak se to ale zase rozjede, takže se při čtení nenudíš. Ti, kteří mají rádi milostné linky, které se odehrávají na pozadí příběhu, si tu také přijdou na své. Marc se totiž mimo hledání své dcerky bude také zabývat tím, co vlastně cítil ke své zesnulé manželce Monice a ve své paměti zabrousí i ke své dávné školní lásce Rachel. Během příběhu několikrát budeš mít podezření, že víš, kdo zabil Monicu a unesl Taru, pak se ale stane něco a tvé podezření přejde na někoho jiného, ale to, jak to bylo doopravdy, to ti vyrazí dech. Takové rozuzlení jsem opravdu nečekala a opravdu mě docela dostalo do kolen.

Tuto knihu můžu tedy vřele doporučit všem, kteří milují tento žánr, ale také těm, kteří by jej teprve chtěli poznat. Tato kniha má opravdu vše, co od detektivního thrilleru čtenář očekává.