Přeskočit na hlavní obsah

Muffin a čaj - Theo Addair


3 ⭐ z 5 ⭐

Muffin a čaj je LGBT příběhem dvou šestnáctiletých studentů soukromého gymnázia – Daniela a Kita, kteří jsou na první pohled úplně odlišní, ale jak to tak bývá, protiklady se prostě přitahují.

Daniel je z bohaté rodiny, patří mezi nejlepší studenty, ale ve škole není vůbec oblíbený. V prváku se totiž stalo něco, co ho provází celým jeho studiem. Z tohoto důvodu se uzavřel do sebe, na pokoji bydlí sám, vyhýbá se spolužákům a s nikým se nekamarádí. Prostě si kolem sebe vytvořil ochrannou zeď, za kterou nechce nikoho pustit, protože se bojí toho, že by mu zase někdo ublížil.

Kit je z úplně obyčejné rodiny a škola mu také jde. Je výtvarně velmi nadaný a často tedy usedá s tužkou a papírem v ruce. Naopak od Daniela s navazováním kamarádství nemá problémy, je totiž velmi kamarádský a společenský. Často dřív mluví, než myslí, což ho někdy dostane do dost zvláštních situací, ze kterých se mu vždy podaří nějak vybruslit, a to právě díky jeho výřečnosti.

Na první pohled se může zdát, že kamarádství mezi nimi nemá šanci vůbec vzniknout, ale nemožné se stane realitou a Daniel s Kitem se spolu začnou pomaličku sbližovat a odhalovat si svá nejtajnější tajemství a nemalou roli v tom má právě muffin s čaj.



Ačkoliv na tuto knížku byly všude samé kladné a nadšené recenze, tak já jsem ji upřímně vůbec neměla v plánu číst. Nejsem totiž zrovna příznivcem romantických příběhů. Nakonec jsem se k ní ale dostala díky akci, která probíhala na Luxoru a řekla jsem si, že jí přece jen dám šanci. Knihu se mi povedlo přečíst za jeden jediný den. Ležela jsem totiž doma s angínou a neměla jsem náladu číst žádné krváky, ale spíše něco oddechovějšího, a tak padla volba na Muffina a čaj a byla to dobrá volba.

Muffin a čaj je prvním dílem série a jak už jsem řekla, jedná se o romantický příběh, přesněji řečeno LGBT romantický příběh od českého autora. Tato kniha byla moje první setkání s touto tématikou v knižním příběhu.

Vypravěče zde nemáme jenom jednoho, ale hned dva. Jednu kapitolu nám vypráví Daniel a jednu Kit. Každý z nich má na hodně věcí jiný pohled a my je díky tomuto střídání kapitol můžeme lépe poznat a pochopit jejich chování. Kluci jsou opravdu každý úplně jiný, a to se mi na tom hodně líbí. Kita jsem si oblíbila asi o malinko více než Daniela. Líbilo se mi, jak je oproti Danielovi takový nebojácný, spontánní a upovídaný. Daniela mi bylo zase hrozně líto, kvůli tomu, jak ho ve škole šikanují a odsuzují, a to jenom proto, že je to gay. Na druhou stranu zde byla ukázána i druhá strana společnosti, která homosexualitu přijímá skvěle a nemá s tím vůbec žádný problém. Byl tu tedy ukázán nejenom protiklad mezi chlapci, ale také mezi společností a vnímáním homosexuality celkově.

Příběh je psaný jednoduše, zbytečně neodbíhá od hlavního děje a celkem rychle plyne. Najdeme zde i několik zvratů, které děj hodně oživí a vy si budete přát, ať to nakonec celé dobře dopadne. Příběh mi přišel hrozně milý a roztomilý, některé situace mi ale přišly hodně nereálné, až mnohdy přitažené za vlasy, což mi trošku kazí celkový dojem z knihy. Po dočtení knihy jsem proto přemýšlela, zda se pustím do druhého dílu (Koláčky a spiklenci) a nakonec jsem usoudila, že si druhý díl určitě ráda pořídím a přečtu. Druhý díl má být prý o kousek lepší, než byl ten první, tak jsem na to hodně zvědavá. Určitě Vám všem potom přidám porovnání obou knih.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Uzavřené spolupráce

V současné době mám uzavřené tři stálé spolupráce (#booklab, CREW, Megaknihy) a zároveň navazuji i několik jednorázových spoluprací. Spolupracuji i jako betačtenářka či posudkářka .    Přehled všech spoluprací: #booklab (Slovart) CREW Megaknihy Knihy Dobrovský Humbook FANTOM Print autoři/autorky knih Více o jednotlivých spolupracích zjistíte kliknutím na daný název.  V případě zájmu o spolupráci/betačtení mě můžete kontaktovat na mém instagramovém profilu  či na e-mailové adrese petravachlova@gmail.com. 

Spolupráce s autory/autorkami knih

  Autoři/ autorky, se kterými jsem spolupracovala: Petra Variant   Aglajina zem   Eva Pospíšilová, Klára Pospíšilová   Pátá minuta je o nás  Neexistence Petra Martišková   Tajemství obsidiánu Kouzlo obsidiánu (betačtení) Síla obsidiánu (betačtení)  Náhodou (betačtení) Ve spolupráci s nakladatelstvím  Alpress  + autorkou:  Vůně léta Letní vzplanutí Lenka Poláčková prozatím tajné knihy v rámci betačtení  Vojtěch Hlavenka (Artemian) Vazači zhouby Barb Rýdl  Ten, co kráčí se smrtí 

#booklab (Slovart)

  S nakladatelstvím #booklab mám uzavřenou stálou spolupráci .  Poskytnuté recenzní výtisky knih: Vampýrská akademie I  (Richelle Mead)  Příběhy z Akademie lovců stínů  (Cassandra Clare a spol.) Gallant  (B. E. Schwab)  Vampýrská akademie II - Mrazivý polibek  (Richelle Mead) Vampýrská akademie III - Stínem políbená  (Richelle Mead)  Oko hurikánu - Seafire 3  (Natalie C. Parker)  Vampýrská akademie IV - Krvavý slib  (Richelle Mead)  Dračí plamen   (Patrick Ness)  Alcatraz versus ďábelští knihovníci  (Brandon Sanderson)  Vampýrská akademie V - Spoutáni magií (Richelle Mead)  Každý někdy udělá chybu (Kristin Dwyer)  Vampýrská akademie VI - Poslední oběť (Richelle Mead)  Ofélie už je taková (Racquel Marie)  Detektiv kostlivec - Žezlo prapředků (Derek Landy)  Řetěz z trnů (Cassandra Clare)  Monin kouzelný průvodce obranným pečením (T. Kingfischer)  Detektiv kostlivec 2 - Hra s ohněm (Derek Landy)  Alcatraz versus legie Zakladatelových kostí (Brandon Sanderson)  Pokrevní pouta I (Rich